Az Associated Press riporterét kirúgták az orosz támadásról szóló hamis tudósítások miatt

Megjegyzés

Az Associated Press hétfőn menesztette nemzetbiztonsági tudósítóját Rakétatámadás téves információ A múlt héten Lengyelországban széles körben terjesztett, de hamis hírek érkeztek, és Oroszország felelőssége az incidensért.

A 35 éves James Laportát rövid nyomozás után elbocsátották – erősítették meg a hírügynökség munkatársai a The Washington Postnak.

Az november 15 szétrobbant a vezetéken, egy lengyel falu az ukrán határ közelében, két embert megölt, és globális aggodalmakat váltott ki. Órákkal később az Associated Press közzétette a Üzenet figyelmeztetés Egy meg nem nevezett “magas rangú amerikai hírszerzési tisztviselő azt állítja, hogy orosz rakéták hatoltak be a NATO-tag Lengyelországba, és két embert megöltek”.

Ez az információ helytelen. Lengyel és uniós tisztviselők később azt mondták, hogy szerintük egy ukrán erők által kilőtt rakéta eltért a pályáról, és a lengyel határon landolt.

Az AP kezdeti riasztása azonban, amelyet több ezer hírügynökségnek küldtek el világszerte, újabb eszkalációt sugall Oroszország Ukrajna elleni inváziójában. Lengyelország NATO-tag, és a területét ért orosz támadás a szerződéses testület kölcsönös védelmi rendelkezései értelmében nyugati katonai választ válthatott volna ki. Más hírszervezetek gyorsan közvetítették a hírt.

Egy nappal később az AP megváltoztatta történetét egy meg nem nevezett amerikai tisztviselőre hivatkozva Javítás Jegyzet. Azt mondta, hogy névtelen forrása hamis, és “utóbbi jelentések azt mutatták, hogy az Ukrajna által az orosz támadás elleni védekezésre indított rakéták orosz gyártmányok”.

Korábban: Egy névtelen forrás téves riasztást intézett egy lengyelországi orosz csapással kapcsolatban

LaPorta kirúgásáról először hétfő este számolt be a The Daily Beast.

A LaPorta nem kívánt nyilatkozni. A volt amerikai tengerészgyalogos, aki Afganisztánban szolgált, 2020 áprilisában csatlakozott az AP-hoz, több év szabadúszó riporterként. A hírszolgálat katonai ügyeivel és nemzetbiztonsági kérdéseivel foglalkozott.

READ  Kirk Cousins ​​egy évvel, 35 millió dollárral hosszabbít meg a Vikings-szel 2023-ig

Az Associated Press illetékesei nem voltak hajlandók LaPortát azonosítani a riasztás forrásaként. Lauren Easton, az AP szóvivője közleményében azt mondta: „Az Associated Press szigorú szerkesztői normái és gyakorlata kritikus fontosságúak az AP független hírszervezetként való küldetése szempontjából. Betartjuk és betartatjuk ezeket a szabványokat, ideértve az anonim források használatát is, annak érdekében, hogy jelentéseink pontosak, tisztességesek és tényeken alapulóak legyenek. Ha szabványainkat megsértik, meg kell tennünk a szükséges lépéseket a hír sértetlenségének védelme érdekében. Ezeket a döntéseket nem hozzuk meg könnyedén, és nem is elszigetelt eseményeken alapulnak.

A The Post által látott belső AP-kommunikáció némi zavart és félreértést mutat a hamis jelentés elkészítése során.

A LaPorta e-mailben osztotta meg az amerikai tisztviselő tippjét 13:30 körül ET. Az egyik szerkesztő azonnal megkérdezte, hogy az AP-nak figyelmeztetést kell-e adnia a tippjében, “vagy más forrást és/vagy megerősítést kér Lengyelországtól?”

További vita után egy másik szerző azt mondta, hogy “szavazza” a figyelmeztetést, és hozzátette: “Nem tudom elképzelni, hogy egy amerikai hírszerzési tisztviselő tévedne ebben.”

A The Associated Press egyik munkatársa azonban, aki ismeri az aznapi sztori körüli nagyobb beszélgetéseket, azt mondta, a LaPorta azt mondta szerkesztőinek, hogy egy felsővezető már ellenőrizte a LaPorta tippjének forrását – és úgy tűnik, a történet forrása engedélyezett. Ez a szerkesztő nem vette figyelembe a rakétatörténetet, annak ellenére, hogy LaPorta forrását használva aláírta a korábbi történeteket.

Easton szerint az ügynökség nem számít semmilyen fegyelmezésre az érintett tanárok számára.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.